Monday, January 24, 2005

Søpølser


Så fik jeg taget et billede af Januarsokkerne/spiralsokkerne/søpølserne - kært barn har mange navne! De var ret nemme at strikke, det svære var at huske at forskyde mønsteret en maske hver 3. omgang! Især hvis man havde besøg eller lige så noget spændende i TV... Men færdige blev de, og uperfektionistisk som jeg er, har jeg ikke pillet op hvis jeg opdagede en glemt skydning en pind (eller flere) for sent. Snoningerne på begge sokker er også begge "venstreorienterede" og ikke radikale som jeg har hørt andres er *G* Jeg har strikket dem i noget strømpegarn med stretch og med det samme antal masker som jeg plejer at bruge til strømper til mig selv: 48. Hvad jeg ikke tænkte på var, at de selvfølgelig bliver strammere end de andre, når det er en lang tube ribstrik, og garnet trækker sig sammen. Men min søster blev glad ved tanken om et par hjemmestrikkede sokker :)

These are my January-socks, the first pair to knit in the Sock-club 2005! The colour isn't quite right - in reality they are much more blue! there is stretch in the yarn, so they are a bit small for my feet (never thought I'd say that! lol) - but my sister seemed happy, thinking of a new pair of home made socks :)

No comments: