Thursday, May 19, 2005

Flower Basket Shawl


Finally! Done with the Flower Basket Shawl :) The pattern isn't that hard, I could easily memorize each row... but why does it have to be so easy to make mistakes when knitting lace?! You forget one little yo, and suddenly you have to rip 3 rows *sigh* This has been in the yarn basket, in the not-so-used-chair and in a bag for longer time than I've been knitting on it... having me staring at it, trying to make it behave. (well it didn't, I just got so mad at it, that I didn't want to let it win, so I knit, ripped and knit again. That'll teach it a lesson!)
Right now it's blocking on a towel, getting nicer and nicer :)

Pattern: Flower Basket Shawl from Interweave Knits Fall 2004
Yarn: Færøsk Strømpegarn, 80% wool 20% nylon
Needles: 4,5 mm
Finished measurements: 130 cm x 65 cm

I have enough yarn for another shawl, and I think the colour of the yarn (dark cold brown) is great for it... but I don't think I'll have patience to knit another one right now ;) So for now I'll just enjoy this one!

8 comments:

Anonymous said...

din sjal är jättefin

Virtuella aka. Margot Viste said...

Hei, det ble kjempefint!!!! Så vanskelig mønster er det ikke, men mange ganger må en strikke baklengs ja!
Jeg skal nok strikke ett til jeg også, det skal være ensfarget!

Bettina said...

Smukt, Elisabeth!! Det ER al besværet og al strikken baglæns værd, ikke sandt!? Jeg har helt sikkert endnu et i min fremtid, hvor nær den fremtid er, ved jeg så ikke helt.

Anonymous said...

Det er blevet rigtigt fint! Og godt at se at FBS også gør sig i de mørkere nuancer - et rigtigt all-round mønster må man sige det er.
Mange hilsner, Britt

Anonymous said...

Tillykke med det smukke sjal. Det er sjovt at se de mange forskellige og meget smukke sjaler der er kommet ud af den opskrift.

strikkeforsker said...

Superfint sjal, det ender nok også på min ønskeliste. Ulla

Elisabeth said...

Hej og tak for de søde kommentarer!
Sjalet er helt sikkert det værd, at strikke næsten lige så meget baglæns som forlæns... jeg har ikke brugt det endnu, har ikke været så meget ude *S* Jeg bliver også nødt til at finde en lille nål at lukke det med, for det er ikke stort nok til at kunne bindes foran. Men lækkert det er det i hvert fald! Kan kun anbefale andre at strikke det :)

betta said...

hi!
i've landed in your blog due to your name (my name is elisabet) and your beautiful flower basket shawl. i'm right now at my first attempt at lace knitting, just to get ready and able to do something like this! i hope i will.
:)