Sunday, January 22, 2006

hats for my sister

I am looking for the perfect beret (or what it's called) for my sister. She would like one in black, and a little "fancy" with some lace or something... so far I've found these, but if you know about some other pattern, that might be the one I'm looking for, post a comment please :)

Jeg leder efter en sød pyntet alpehue til min søster - den skal strikkes i sort, men gerne med mønsterstrik... nedenunder er dem jeg har fundet indtil videre, men hvis du har en idé til den perfekte hue, så skriv endelig en kommentar :)



This is a childs size pattern, but I'm sure I'd be able to make it bigger (self confidence is good, right?)
No need to make the flowers on this one, I think they are a bit too big...


pompom isn't necessary...
I just love this one! So cute and vintage-like :) Maybe I should make this one for myself, no matter which one my sister chooses? *hehe*

What I would like to have in the pattern, is something like the stars on the hats Grumperina is making...
Jeg ville gerne finde en opskrift, hvor der var mønster på toppen, ligesom stjernerne på de huer Grumperina strikker/overvejer...

5 comments:

Amy said...

I love the last one. Very pretty, but still interesting.

Anonymous said...

Hej Elisabeth
Jeg kan rigtig godt lide den første, men havde tænkt at den skulle sidde ligesom den tredje sidste;) hvis du forstår. haha. Men det er nogle gode nogle du har fundet! tak søs:)
knus Anne

IF Stjernen said...

Hej Elisabeth,

Hvis du læser opskriften på barnehatten, vil du se at hun skriver at hvis du vil lave en større udgave, skal du bare bruge tykkere garn og større pinde.
Jeg har strikket den pink med de store blomster og den er altså underlig!
Knus Britta

Elisabeth said...

Så var det ikke bare mig der syntes, den pink med de enorme blomster så sær ud... den dropper jeg igen! *hehe* god idé at læse opskriften! Så er det jo ikke svært at lave den større :)
Anne: jeg tror sagtens du kan sætte nummer 1 som den 3. sidste... skal jeg strikke den til dig?

Anonymous said...

Hej ,
jeg ved at drops har en sød med farvet mønsterstrik fra deres norske mønstre. Jeg har en kopi, hvis der er interesse og hvad med det strukturmønster fra knitty-udgaven med kemo-kur-cap?Desuden har hp-gruppen lavet et sæt i efteråret med en halsfisk og baret til voksne, hvor du kan strikke blondestrik over grundmønstret.
hilsen mette