Sunday, March 05, 2006

Sokkeland

I'm knitting socks and not much else at the moment... both my nieces and my little sister are in need of socks, so I'm looking at patterns and yarn at the moment :) First pair is done, second pair I have the yarn for and my sisters are only in my dreams so far :)

Siden jeg fik Knitting Vintage Socks har jeg næsten ikke strikket andet end sokker... men nu er det jo også mit absolutte favoritstrikketøj, så det er nok ikke så mærkeligt alligevel :)
Ældste niece er begyndt til ridning, så der var en bestilling på et par knælange raggsokker, som også er færdige. De skal bare vaskes og have en vaskeanvisning med, så bliver de afleveret.
Yngste niece ønsker sig et par strømper - der er jeg kommet så langt som til at have et stort nøgle pink opal strømpegarn liggende (ja, jeg ved, at jeg altid har sagt at jeg ikke ville købe Opal, fordi alle andre gik sådan i selvsving over det... men det var på tilbud til 30,- for 100g og det var lige den rigtige ink farve... jeg er svag ;)). Jeg var begyndt på et par små strømper efter en opskrift fra et ugeblad, men der var fejl i opskriften, og strikkefastheden var helt hen i skoven, så de blev til en str. 34 i stedet for 28. Jeg vil gerne selv have pink strømper, men niecens skal vist være færdige først *S*
Min søster kan nok også snart bruge et par strømper, så i øjeblikket går jeg og kigger på opskrifter... det er jo så svært at bestemme sig!

1 comment:

Anonymous said...

Uha, jeg er altså også godt bidt af knitting vintage socks...vil bare strikke ALLE modeller ;o)

Mange hilsner
Randi