Sunday, October 22, 2006

stilstand

Det føles som om jeg står stille, og aldrig får gjort noget... jeg kan ikke helt finde ud af om det er rigtigt, eller om det bare føles sådan? Det er ikke fordi efteråret gør mig depri - det liver tværtimod op! Endelig blev det næsten rigtigt efterår, selvom det for min skyld gerne må blive meget koldere :)
De pinke niece-strømper skrider fremad - lider lidt af second-sock-syndrome, men har i hvert fald snart strikket skaftet. Mønsteret er fra Knitting Vintage Socks af Nancy Bush, og et jeg allerede har strikket før til mig selv. Men pigen vokser jo så hurtigt, at jeg måtte trevle første strømpe op, og strikke den et par størrelser større *grin*
Lige ved siden af rundpinden ligger nogle nøgler silkegarn som jeg går rundt om og prøvestrikker lidt med, trevler op igen osv. Jeg vil gerne strikke en lille top til vinter-festligheder, men kan ikke helt få den til at makke ret. Har en idé om en top-down-raglan, men har også lidt startproblemer med maskeantal til halsudskæringen. Hvad er den gyldne regel for hvor mange af maskerne der skal på ærme-delene og hvor mange på hhv. for- og bagstykker?
Arwetta-babysættet (djævlehue + luffer med snoninger + halstørklæde) er færdigt, og skal bare pakkes ind.
Nye sutsko ligger også og lokker, fik hamstret et nummer af familiejournalen for nylig, med et strømpe-sutsko-tillæg, der var lige det jeg ledte efter!
Symaskinen er blevet luftet - en klokkeformet nederdel fra Onion er blevet begået *hehe* Mangler bare et foer, så den ikke hænger fast i strømperne... (det var igen det med at tage sig sammen...)

Nå, Anders skal medbringe "Ondskabens Chokoladekage" (aka. konfektkage) til timerne mandag, så den må han nok hellere få lidt hjælp til nu...

fortsat god søndag!

No comments: