Sunday, April 15, 2007

A dress for summer

I love dresses. There is no other word for it. Love. L - O - V - E! The strange thing is then, that I hardly have any dresses in my wardrobe! I have a bunch of skirts (that I love just as much!), but only my wedding dress, a pretty blue Chinese dress my sister gave me... and nothing else. Now I do! My mother bought this pattern, thinking my sister and I might like it, and oh yes I (and I guess we?) do!! It is from Burda Young, and can be made strapless, with two straps and with a halterneck strap. I haven't really made any adjustments to the pattern, it just fit perfectly!
The fabric is from Stof2000 and was on sale last year. I bought the rest of the roll and got an extra discount ^^ I think it is cotton, maybe with a bit of linen? It has flowers embroidered all over in the same colour thread as the fabric itself - really pretty and not "too much". Just the way I like it.

Min nye sommerkjole :) Jeg elsker kjoler, men har indtil nu kun haft min brudekjole og en smuk blå kinesisk kjole, som min søster gav mig, i skabet. Nu har jeg også denne her! Min mor har købt mønsteret med tanke på min søster og jeg, og hun har helt klart ramt plet! Kjolen kan laves stropløs, med to stropper eller med halterneck. Jeg har ikke ændret på noget, utroligt nok passede den præcis som den er! Stoffet er fra Stof2000 og var på tilbud sidste år. Jeg købte det sidste i rullen og fik ekstra rabat ;) Det er bomuld - måske med lidt hør i? Kan ikke huske det længere. Der er broderet blomster over hele stoffet med en tynd tråd i samme farve som selve stoffet. Sødt og pyntet uden at være for meget - lige som jeg foretrækker det.

3 comments:

Anonymous said...

Du ser fantastisk ud i den kjole. Og den har endda helt perfekt kant uden det mindste dryp. Godt gået!
:-) Britt

Dorte said...

Den passer dig jo helt perfekt - du ser smækker-lækker ud i den !

Kh Dorte

Anonymous said...

beautiful dress! i love the style, and it's great to see a picture of you, too.
keep up the lovely sewing!