Saturday, May 10, 2008

På den igen

Livstykketrøjen altså. *suk* Den har ligget lææænge i strikkekurven, fordi "der var noget galt" og lige meget hvor mange gange jeg talte og kiggede og prøvede at regne det ud, så var der altså noget galt.
Endelig har jeg regnet ud hvad der er galt! Det hjælper som regel at læse opskriften, og ikke hvad man mener man har læst... så de der fine indtagninger til halsudskæringen skulle nok ikke være på hver pind - men måske hver 3. som der står ganske tydeligt *kæmpe klask af hånd mod panden* Det betyder at ca. 2000 masker skal pilles op igen, men så kan jeg jo lære det. Måske jeg husker at læse grundigere næste gang?

Grunden til den larmende stilhed herinde er specialet, som har deadline lige om et øjeblik. Det er til sidste gennemlæsning nu, og alle detaljer er ved at være på plads. Det bliver skønt at få det afleveret, for det har fyldt meget i hovedet i snart et år nu - det sidste halve rigtig meget! Men nu har jeg ikke mere at sige om de tidlige nonneklostre i Danmark, og så må det jo være godt.

Babytøj og blebukser kommer listende lige så stille - noget er sendt til mine forældre som har et lille fjernlager af hjemmestrikket i størrelse meget lille, og det glemte jeg at tage billeder af. Det der lige er kommet af pindene var så kært, at kameraet helt tabte pusten, og bad om nye batterier ;) Så det kommer der billede af senere i dag, når lampen på batteriopladeren lyser grønt.

Maven vokser og tøjet kryber sært nok... så i (meget) nær fremtid skulle der også gerne komme både ventenederdele og en ventekjole op. Jeg skal bare lige tage mod til mig først.

God pinse!

1 comment:

Karen S, Lykkefanten said...

Jeg ønsker masser af held og lykke med det sidste arbejde på specialet. Jeg er ikke så heldig, at jeg får mit overstået inden den lilles ankomst, men så må det jo bare udskydes lidt ;-)
Nyd maven og sommeren!

Kh Karen S