Sunday, February 28, 2010

One day Beret + Icing Swirl Hat

Ja... nu skrev jeg jo, at jeg regnede med at blive færdig med One Day Beret før sneen smeltede - og der er da og en masse (meget våd og tung) sne på gårdspladsen endnu. Men det smelter... og jeg har lige trevlet halvdelen af huen op igen. Den er alt for stor!
Har også i dag trevlet 1/3 af Icing Swirl Hat op, den blev også alt for stor. Den er ellers ret fed - og strikket på 6mm pinde i Naturgarn, så kan det ikke tage lang tid før den er færdig for anden gang... håber jeg ;)
Gro's djævlehue til Valdemar blev alt for stor, så den er også røget sig en tur... sikke jeg får ryddet op i dag!

...mon ikke der snart kommer noget færdigt på bloggen igen? :)

2 comments:

Kristine said...

Jeg har strikket Gros djævlehue til min datter, som nu er knap 4 uger gammel. Selv den mindste størrelse er alt alt for stor til hende så jeg er igang med at lede efter en mindre størrelse. (Hun vejer nu 3,6 kg, så det er ikke fordi hun er så lille længere). Min erfaring med købehuer er at de altid er for små - så man køber dem større end den alder børnene har. Prøv evt huen på ham med pinde i og se om omkredsen passer.

Elisabeth said...

ja, det var min mening at prøve den på ham undervejs... men han bliver ret hys når man giver ham noget på hovedet, så et strikketøj med rundpind i bliver lidt for farligt.

jeg har strikket djævlehuen herfra http://www.silkeborg-uld.com/index.php (-> filcolana -> opskrifter -> djævlehue) flere gange, og de passer rigtig godt til de små :) den er retstrikket og sidder bare godt på hovedet af dem.

og ja, den hue i str 2 år passede lige den vinter han var ca. 4 mdr... typisk hehe