Sunday, March 07, 2010

Nattøj til Valdemar

Valdemar vokser. Meget. Meget mere end jeg går og tror, ser det ud til! Skjorten her er i str 86, som jeg troede ville være kæmpestor til ham, men den passer nu ganske fint :)
Bukserne er en kraftigt forlænget str 74/1 år.
Stoffet er 1½ flonel-tørklæde fra H&M's børneafdeling, og giraf-knapperne er fra Stof & Stil. Pris i alt = knap 20,-

På strikkepindene er stadig One Day Beret... eller, den mangler kun at få fæstet ender, men... man skal jo lige tage sig sammen, ikke?

Lille Topstykke er begyndt at vokse - jeg købte kittet på Uldfestivallen i Saltum sidste forår, og slog op til str 12 år med modifikationer så den kunne blive til en str 14 år. Hvor fedt er det lige, at man falder lige midt mellem størrelserne i børne- og voksenopskriften?! Small er for stor, og str 12 år for lille. Men ifølge målskemaet vil str 14 år passe perfekt! Så nu håber jeg, at jeg har forstået hende ret, som solgte mig det, så det hele ender lykkeligt... jeg strikker 3 kiler i A-stykket i stedet for 2, det skulle jo så gi' lidt mere vidde i toppen.
Garnet er i en lækker mellemgrå farve - havde så svært ved at vælge hvilken farve det skulle være, men det ser rigtig godt ud indtil videre. Jeg er ikke nået så langt, men har en seddel og en kuglepen stukket i plasticlommen, så jeg kan holde styr på hvor mange omgange jeg har strikket... pyh, at sidde og tælle og huske og regne efter... det er ikke helt uden udfordring hehe!

I samme pose fandt jeg en efterladt begyndelse til en top-down-raglan cardigan i Soft Wool Silk, men den får lov at marinere lidt endnu... men det er skønt at ha' så meget transporttid hver dag, at der både er tid til at læse lektier og at slappe af med strikketøjet!

No comments: