Friday, February 20, 2004

Shrek2-trailer

En lille hilsen til Sophie, som har været så sød, at sende et link til mig med den nye trailer til Shrek2!!! I får også lige linket her: Shrek2 Gæt om jeg glæder mig?? GÆT OM JEG GLÆDER MIG!!! *G* Helt vildt!!!

...og nu skal jeg ud og guffe nybagt brød!! Opskriften? Den kommer her:

Et ordentligt brød (fra spis med)
5 g gær (ja, det er rigtigt nok), 7 dl vand, 2 spsk salt, 900 g hvedemel.

Gæren smuldres i vandet og resten tilsættes. Røres grundigt sammen - og dejen skal være klistret.
Skålen dækkes med husholdningsfilm, og sættes i køleskabet. Hæver i 10-20 timer.
Forvarm ovnen til 250 grader. Hæld (!!) dejen ud på en bageplade med bagepapir, og sæt i ovnen. Efter 20 min. skrues ned for varmen til 200 grader, og brødet bager i 20-30 min. længere. Tag ud, og spis lunt med smør på :)

No comments: