Monday, April 04, 2005

ja, ja, ja *G*


Sikke utålmodige I er *G* Jeg skulle jo lige nå hjem fra uni og tage billede, ikke?! Nej, det er ikke blevet vasket og "blocked" endnu... men nu får I billedet alligevel :)
Ifølge opskriften (fra Politikens Strikke og Hæklebog) skal der ikke være nogen kant rundt om, og blomsterne er placeret med det rigtige antal på hver række... men hvis jeg laver et andet en dag, så tror jeg nu nok jeg vil ændre lidt på det... det er meget spidst i nederste hjørne, og bliver noget skævt i det øverste stykke... men det er dejligt, og kanten har hjulpet rigtig meget på slutresultatet! Uden den lignede det mest et halvfærdigt kludetæppe *G*

Flower Basket Shawl er også på pindene - men jeg har kun nået 2 af de rapporter med 10 pinde, så det ligner mest af alt en lille rodet bunke garn jeg har viklet om en pind... det får I at se når jeg er kommet længere, og man kan se andet end den brune farve.

5 comments:

strikkeforsker said...

Wow, det ser rigtig flot og forårsagtigt ud! Ulla

Anonymous said...

Det er blevet rigtigt flot, dit blomstersjal :-) Men jeg kan godt følge dig i det med spidsen, selvom jeg nu ikke synes, det gør noget.

Jeg vil bare "advare" dig - eller i hvert fald lige gøre opmærksom på - at hvis du har valgt en ret brun farve til FBS-sjalet, så forsvinder mønsteret meget. Jeg havde strikket 6 af de 7 rapporter, da jeg til sidst besluttede at trævle det hele op, man kunne simpelthen ikke se mønsteret godt nok. Men okay, jeg strikkede selvfølgelig også i sort. Nu venter jeg bare på den rette, forårsagtige farve dukker op - kan ikke helt beslutte mig for, hvilket garn, jeg skal strikke det i. Synes det er så flot :-)

KH - Nina, Aalborg

Dorte said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Dorte said...

Det er blevet rigtig flot !!
Og det ser da nok fantastisk ud ned ad ryggen på en comboyjakke.
Jeg har set et lignene sjal, hvor blomsterne er syet sammen til en "tørklæde-facon" - se her :

http://www.silkeborg-uld.com/index3.php

Du finder det under "opskrifter"
Det hedder "Mathildes blomstertørklæde."

Kærlig hilsen Dorte

Elisabeth said...

tak for ros :)
det er rigtig fint... men for langt til at se fornuftigt ud til cowboyjakken... spidsen når nemlig mine knæhaser, når jeg har det godt op omkring skuldrene... men mon ikke jeg laver en mindre version, når jeg har blå rester igen?! :)
Nina: ja, jeg læste om dit optrævlede FBS i webstrik, og det fik mig til at spekulere en masse over om jeg ville strikke det i det mørkebrune garn alligevel... men jeg kom frem til, at det ikke gør mig så meget, at mønsteret ikke er så tydligt - for jeg er helt vild med den brune farve :) Den er som en mellemting mellem mørk chokolade og cacao-pulver... nej, det er svært at forklare, men garnet var bare for lækkert at strikke i, og se på og røre ved, så jeg begyndte alligevel :) Så må vi se om jeg bliver nødt til at lave et nyt i en lysere farve når jeg er færdig, og alligevel bliver utilfreds med det *S*