Monday, December 17, 2007

Hjæææææææælp

Kapervognen i Den Gamle By

Det er snart jul!!!
En forkølelse og seriøs neddykning i bøgerne har ikke ligefrem hjulpet på aktiviteten på den kreative side, og slet ikke på bloggeriet :)
Lidt er det dog blevet til:

- en ny favorit-trøje i chokoladebrunt pladegarn, en raglan strikket fra halsen og ned på pind 6mm, super nemt projekt, og resultatet er endnu vedre end jeg turde håbe på! Har haft den på hele dagen, og har allermest lyst til bare at blive boende i den *grin* Den er varm og samtidig meget let, så den ikke er "i vejen" som nogle store varme trøjer let kommer.

- en ny tiny happy bag! Den første er så afgjort i forår/sommer farver med alt det lyseblå, og føltes efterhånden meget forkert sammen med vintertøjet... en god håndfuld restestof fra IKEA blev fundet frem, en og sej sort taske blev resultatet. Jeg syede en bred stribe trykt stof på forsiden - sort mønster på hvid baggrund - for at bryde det sorte. Absolut tilfreds... men jeg skal vist tilsætte en lomme, for jeg lavede den dybere end første udgave, og... mine arme kan ikke helt nå ned til mobilen der ligger og ringer på bunden *haha* Til gengæld er der rigelig plads til både julegaveindkøb og julenisser fra Søstrene Grene ;)

- nogle små julegaver, men de kan ikke afsløres her ^_~

...og så skal jeg vist tilbage til "klippe-bordet" (også kendt som stuegulvet), og her er grunden til overskriften: HJÆLP! Jeg havde jo i GOD tid sørget for både mønster og stof til en slå om kjole til jul! Og så har jeg glemt alt om den igen >.< Men jeg har et par dage at løbe på (samtidig med at jeg skal skrive indledningen til specialet... huhej det går!), så mon ikke det går? Kryds fingre for at str 36 er lille, og passer mig - jeg har ikke tid til at lære at trylle en kjole mindre, det må være nok at lære at sy en kjole!

No comments: