Monday, February 01, 2010

Jeg bor omtrent i eventyrland for tiden :)

One day beret er færdig... men trænger vist til en vask før jeg kan bedømme helt om den duer eller ej. Har testet den i uvasket tilstand (efter at have pillet op og strikket den endnu mindre, for sådan som udregningen sagde jeg skulle strikke den, så røg den bare helt ned over hovedet. Så jeg kappede 2 inches mere af omkredsen, og nu nærmer den sig acceptabel. Kan bare ikke helt finde ud af, om den er for lidt "slouchy" eller for meget? Det må lige mærkes efter igen ;)

På pindene er Gro's djævlehue i strømpegarnsrester. Jeg strikker den i str. 2 år og har endnu ingen fornemmelse af, om den bliver for stor eller ej. Valdemar er nemlig allerede vokset ud af en (købe)hue i str 2 år, så jeg er noget usikker på de der huestørrelser når det gælder ham (ja, også når det gælder ham).

Hov, jeg har da forresten et billede af ham, hvor han har en hjemmesyet uldtrøje på! Man kan ikke se meget af trøjen, men den er syet af en sweater fra genbrug (100% uld) og efter mønster fra Ottobre Kids. Ærmerne på trøjen blev til matchende bukser, så han både er lækker og varm når han sover middagslur ;)

Så' der kaff'! Skulle du ikke ha' en kop, mor? (jeps, bedste havde en kop kaffe en dag.... det varede ikke længe!)

No comments: