Tuesday, September 28, 2004

Masser af billeder

Så tog jeg mig sammen, og tog billeder... Her til højre ser I TroldeSofie i sin fine nye kjole! De små garnrester er hvad der var tilbage, da jeg havde strikket kjolen og de tilhørende bukser... bukserne blev strikket efter "magic ball" metoden! Ellers havde der kun være et halvt par til hende :)
Hun har selvfølgelig også et sæt lækkert uldundertøj med fint hulmønster til vinteren, og mere lækkert tøj er undervejs! Hele opskriftsamlingen har Bente T lagt ud til frit brug :)
This is my TroldeSofie - isn't she cute? She was originally "born" in 1957, but Bente T has scanned the patterns for us!

Star Rib Mesh Scarf'et er som jeg skrev i går aftes færdigt, og som jeg har lovet Bettina, kommer her et billede af det. Det er strikket i noget meeeeget fint tyndt hvidt mohair-garn jeg fik med i en spændende pose jeg købte på genbrug engang, så der var ikke nogen banderole på. Men Helle strikker i det samme garn, så hun kan nok svare på hvad det hedder :) Jeg har brugt pind 4 til tørklædet, og hvis jeg strikket det igen vil jeg nok anskaffe mig et sæt bambus-pinde først... hold fast hvor kan man få krampe i sine små-svage fingre, når man på en gang skal holde godt fast i de tunge metal-pinde og samtidig passe på ikke at hærge sytråds-garnet for meget! Det hjælper med lidt øvelse, men fingrene var nu stadig ømme *S*
This is the star rib mesh scarf, finally finished! My fingers did tend to hurt once in a while, because I used my 4mm metal needles... if I knit the scarf again, I will get a pair of bamboo-needles first!!

Nu jeg snakker om mine fingre... Så er jeg også færdig med Lovikka-vanterne. Jeg har dekoreret dem lidt utraditionelt med hjerter, men de bliver meget snart taget i brug, for de er dejligt varme til en cykeltur ned ad Randersvej :) I've also finished the Lovikka mittens - a bit untraditionally with hearts, but I really like my "personalised mittens" :)







2 comments:

strikke_jane said...

Sikke en masse du har fået færdig. Fine ting. Er ret vild med mønsteret på tørklædet. Hvor er det fra? Kan man tigge?

Elisabeth said...

Tak for kommentarerne :)
Der er link til opskriften i navnet på tørklædet, så du behøver ikke engang tigge den ;) Men jeg kan da lige skrive det her også: http://mary4169.tripod.com/vanitypage/id40.html

Elisabeth