Thursday, September 22, 2005

Vellykket hamstring

I morges kl 9 tog jeg i Netto, og fik købt 2 pakker sort mohairgarn, af samme slags som jeg strikkede wickel-pulli'en af. Min søster har nemlig ønsket sig et Flower Basket Shawl i sort, og nettogarnet er det første sorte mohairgarn jeg har fundet, i rette tykkelse og med rette lave indhold af mohair i... jeg har ikke allergi overfor uld (er blevet testet på kryds og tværs af andre grunde), men fluffy mohairgarn reagerer jeg vældigt på med røde løbende kløende øjne og tilhørende nys... så jo billigere jo bedre ser det ud til at gå efter :)
Jeg havde vist lovet mig selv, at jeg ikke ville strikke Flower Basket Shawl de næste mange år efter mit første møde med det... og jeg ville da helt sikkert ikke strikke i noget der var sværere at pille op end det færøske strømpegarn jeg strikkede sidste sjal i (og det er utroligt nemt at ha' med at gøre). Men der må være gået mange år, eller måske min hukommelse bare tror der er?? Jeg har i hvert fald nu strikket den første mønsterrapport i sort mohairgarn *G* Det bliver SÅ dejligt blødt og fint, at jeg allerede nu (inden optrævlinger, jeg skifter sikkertmening!) begynder at overveje om det andet bundt garn skal blive et til af slagsen, bare til mig selv...? hamsteragtigt: ja!! rationelt: nej!!

Nu må vi se hvad der sker...

This morning I went to the local Netto, and bought 2 hanks of some nice black mohair-yarn. They only have yarn once in a while, and when they do, it's very cheap... and thus also very hard to get hold of - imagine 10-15 women in a bunch, all trying to get some yarn out of the very small quantities the store has got ;)
But, I got what I wanted - my sister has asked for a Flower Basket Shawl in black, and this is the perfect mohair-yarn, since it doesn't make my eyes go red and itchy like the better quality mohair blends tend to do. Now I have finished the first diagram (upper flower basket), and wonder... should I knit one for myself too?? the hamster in me says: yes!! and rationally I think: no!! I hate ripping in mohair...

let's see what happens...

2 comments:

Anonymous said...

Rationel tænkning og strikning går IKKE hånd i hånd, heller ikke her i huset..nu ligger der påny 3 bundter Nettogarn i en skuffe uden noget formål...FBS er smukt og et sjal, jeg også vil strikke igen, men jeg har liiiiiige en lang liste med NYE ting, jeg gerne vil prøve først. :o)

Anonymous said...

Også jeg var i Netto. *hooooost*..og jeg der ellers ikke er såååå meget til mohair. Anyway, nu skal der blot findes passende projekter - jeg overvejer et sommerfuglesjal som Mette's.
:-) Britt