Thursday, May 11, 2006

Sommer :)


Sommeren er over os, vi har det i hvert fald rigeligt varmt her i vores taglejlighed :) Så nederdele, sandaler og masser af frugt har afløst tykke sweatre, uldne sokker og varm the. Eksamenslæsning er nærmest det eneste der er tid til, så på den kreative front er der intet nyt. Empire er vist projektet der trænger til en kærlig hånd, så der bliver strikket en pind i ny og næ.
Den største ulempe ved en ungdomsbolig oppe under taget, er at vi ikke har nogen have. Men lidt godt er der da at finde fx. i Netto, hvor jeg købte rabarber - så nu skal der laves rabarbertærte og jeg vil forsøge mig med lidt rabarber/æble marmelade. Hvis sidstnævnte er en katastrofe, er det nu I gerne må råbe rigtig højt! Rabarberne er snittede og står i køleskabet og trækker med sukker til i morgen.

Hvem andre en studerende på SU, kan gå og glæde sig i månedsvis til at der åbner en ny Fakta lige i nærheden? Den store dag oprandt i dag, og der skulle da lige kigges på åbningstilbud. Blomsterne ovenover er en velkomsthilsen derfra: der blev delt blomster ud til de første 250 kunder i dag. Jeg var så heldig også at få min søsters buket, så spisebordet er dejligt sommerligt i øjeblikket.

2 comments:

Anonymous said...

Du spørger "Hvem andre end studerende..." Jooo, os med én enkelt (kommunal) indkomst til en børnefamilie! ;o) Jeg havde det på præcist samme måde, da Aldi begyndte at bygge butik her i byen,desværre er der nok ikke plads til også en Fakta i vores bette by.

Elisabeth said...

*G* ja, selvfølgelig! Og ud fra tilstrømningen da butikken åbnede, er der vist mange med omtrent samme pengepung som os på SU :)
Hvis jeg skulle vælge mellem fakta og aldi, vil jeg nok foretrække en fakta... så det er da en skam for jer at aldi kom først ;) til gengæld havde aldi det gode garntilbud sidste år... *hmm* godt at bo i Århus, og have all billigbutikkerne indenfor cykelafstand :)