Saturday, November 18, 2006

Meet Mr Teddy

My name is Teddy... Mr. Teddy. Inspireret af et billede fra min mappe med alt jeg har opsnappet hist og pist på nettet, syede jeg denne lille bamse for nogle aftner siden. Han er syet af rester fra stofkassen, og en smule skæv i det... stoffet jeg har brugt til kroppen var vist lidt kraftigere end optimalt ;) Men jeg synes han har charme og personlighed, og det er jo det, der tæller.

På gavefronten går det fremad - halstørklædet min søster har bestilt, blev startet som et "Interlocking Balloons" fra Scarf Style, men diagrammet forvirrede mit trætte hovede, så jeg opgav efter 5 cm. En skam for det er et flot mønster! Men det var lidt for tydeligt at det vist ikke var meningen at det var det jeg skulle strikke... mohair-garn bliver ikke kønnere af at blive trevlet op flere gange *grin* I stedet er der nu et hurtigt voksende rib-tørklæde over 24 masker på pindene: dobbelt garn, pind 6 og en aften i gode venners selskab, gav hurtigt en meters tørklæde... så skal næste etape nok også hurtigt blive overstået :)
Derudover er der nu krydset 4 julegaver af på listen!

På "ønskesedlen* står nu denne cardigan: Super Silky Top-down (opskrift her). Jeg har en plan om en strikkeprøve af det chokoladebrune pladegarn fra sidste vinter (som aldrig blev til den hourglass sweater jeg lige havde forestillet mig), og håber at det passer... kan lige forestille mig, hvor god sådan en ville være mod vinterkulden :)

3 comments:

Anonymous said...

Sød mr. Teddy du har lavet, nej charmen sidder ikke i udseenet (det er jeg ret heldig med :-)
Puh, nu får jeg stress, du har 4 gaver færdige - er det alle nogle du selv har lavet, eller er det købegaver? Nå, der er jo stadig en del dage til jul, og jeg gider ikke give de voksne strikkegaver, så jeg skal nu nok nå det. Ha´ en god dag. Hilsen Britta

Anonymous said...

Hej hvis du får lyst til at lave flere bluser som den på din ønske seddel, kan du med fordel købe, knitting from the top, af Barbara G.Walker.
Den går ud på at du laver en strikkeprøve og derved finder ud af hvor mange masker du skal starte med.
jeg glæder mig til at se den færdige bluse en dag.
Hilsen mathilde

Anonymous said...

oh hello Mr Teddy- you are so sweet!