Wednesday, January 21, 2009

Livstykketrøjen


Jaja, det kan være tingene tager tid - men de bliver ind i mellem færdige alligevel ;)
Fakturaen siger den 10/10 2007, og datoen i dag er 21/1 2009. Men færdig blev den! Livstykketrøjen... Efter en laaaangsom start gik jeg undervejs kold på ærmegabene (ingen har nogensinde beskyldt mig for at være god til matematik, og lige dér gik det helt galt for mig), men Bente var hurtig med hjælp, da jeg endelig fik taget mig sammen til at finde ud af, præcis hvad det var jeg ikke kunne finde ud af, dengang den blev pakket væk i første omgang. Dernæst gik jeg kold på selve det at strikke, for graviditeten tog lidt mange kræfter. En aften til strik-in i Oue gjorde underværker for det første ærme (det hele var nemlig blevet pakket væk, da jeg stod overfor at skulle strikke hele 2 ærmer!) og nu er det endelig lykkedes mig at overvinde den frygtede montering *grin*
Det er ikke så meget det at sy ting sammen jeg ikke bryder mig om - det er nærmere frygten for at det viser sig, at alt arbejdet har været forgæves fordi det færdige resultat ikke passer alligevel.
På trods af afkortning af ærmerne, er de lidt lange - men jeg har altid kolde hænder, så det gør nu ikke så meget. Jeg havde slet ikke behøvet frygte montering + mulig afsløring af forkert størrelse, for den sidder bare godt!!

Opskrift: Livstykketrøje fra Geilsk
Garn: 100% uld fra Geilsk farve petrol - 208g til str small på trods af forkortelse af ærmer
Hot eller not? Den ser ud til at være særdeles hot! dejligt med en cardigan, det letter amningerne en hel del :)

1 comment:

Hygge-Strik said...

Hvor er det godt at du blev færdig, den klær dig.
Kh. Bebiane