Wednesday, January 28, 2009

Tidligere projekter i brug

Sker der ikke så meget aktivt på den kreative front (eller er det ting som endnu ikke skal afsløres her), så må man jo ty til ældre projekter, som nu er kommet i brug :) Det er selvfølgelig Valde som er den flittige bruger af sin mors strik, og samtidig bloggens skønneste model!

Her ser vi ham i en lun striktrøje i Arwetta strømpegarn, strikket efter opskriften på Latte Baby Sweater. Valdes trøje blev blogget her.

Han er godt nok ved at være vokset ud af den - den er lidt kort i livet og ærmerne begynder også at være til den korte side - så jeg må nok snart igang med at strikke en der er lidt større til ham. For god, det er den altså! Pasformen er god til ham, og så er den god at ha' på når man skal sove middagslur i barnevognen :) Lun og ikke alt for varm. Mon ikke man nemt kan få regnet den om til næste størrelse? Det skal helt sikkert forsøges.
Men hvilke farver skal det så være? Og hvilket garn? Jeg har vist noget Lima liggende, det må jeg hellere se nærmere på! Den her er lidt løs i strikket, garnet var lige til den tynde side. Ikke at det gør noget, men den næste må gerne blive lidt mere tæt i det.

Når man skal i barnevognen må ørerne heller ikke blive kolde. Så kan man fx tage en hjemmestrikket alfehue i en angora blanding, som både er blød, varm og smart ;) Det færdige projekt blev blogget få dage før Valde meldte sin ankomst.

Jeg var da lige ved at glemme det! Der er jo faktisk et lille færdigt projekt jeg kan vise frem. Min kusine har fået den sødeste lille pige, og hun skal selvfølgelig forkæles ;) Det er naturligvis hende den lille uldne hjelm er til, men lune ører er ikke nok - tæerne skal også holdes varme. Så min kære reserve-bedste gav mig opskriften på de søde baby-futter med bindebånd (meget god detalje til små fod-nudister som fx yngste herre i huset her). De er strikket i chokoladebrunt strømpegarn med pink bindebånd i mohair.

1 comment:

hjemmemortil9 said...

Hejsa for en lækker lille lun fyr dér!!! Han ser både sød, varm og særdeles opvakt ud... håber I trives alle sammen! Jge har noget jeg skal spørge dig om - kunne du ikke maile mig privat så jeg kan skirve dte til dig... kan ikke finde din mailadresse.....
Kh Susanne V