Sunday, April 01, 2007

Be careful what you wish for... Snowdrop

No pictures today... I was quick last night. I was happily knitting along on my Snowdrop, thinking "Oh this is such a quick knit, I wish it would last a little longer! It is so lovely to knit, no wonder why they all knit so many of them!". Yeah, well... I will knit at least one more of them, just to get the one. I finished while watching Barnaby (Midsomer Murders), and hurried to put it on to enjoy it. It was HUGE! The top that goes around the shoulders fit perfectly, but the rest of the body? Huge. So I got what I wished for: a lot more knitting time with the lovely Snowdrop ;) I was hoping to wear it for my sisters birthday tomorrow, but that is very unlikely now. Still, it has been the nicest ripping of a project, because... I still look forward to knitting it again!

Ingen billeder idag, jeg var lidt for hurtig i går aftes. Jeg hyggede mig med at strikke på Snowdrop, og tænkte "åh nej, den er alt for hurtig at strikke! den er jo så skøn, den kunne jeg godt strikke på meget længere!". Man skal passe godt på med hvad man ønsker sig... under Barnaby (Midsomer Murders) blev jeg færdig, og skyndte mig at tage den på. Den var alt for stor! Måske jeg skulle ha' gemt den så jeg engang kunne bruge den som vente-top? Der var i hvert fald rigeligt plads til en stor mave *grin* Hen over skuldrene passede den fint, men resten af kroppen var som en stor sæk omkring mig. Så jeg fik da i hvert fald hvad jeg ønskede mig: en masse mere strikketid med den lækre Snowdrop ;) Jeg havde håbet at kunne bruge den til min søsters fødselsdag i morgen, men det skulle ikke være. Alligevel har det ikke været slemt at skulle pille den op, for jeg glæder mig stadig til at strikke den igen!

3 comments:

Lone Ringskær said...

Det lykkedes også mig at strikke snowdrop to gange af samme garn. Jeg har læst flere steder om folk der har strikket den helt efter opskriften; men selvfølgelig, vi strikker jo ikke alle med samme strikkefasthed. Jeg måtte ned i en str. s/m (bruger ellers L) og ned til pinde 3½ og 4½. Nu er den tilgengæld også god, synes jeg. Så: ....på den igen.
Min kan ses her
http://lonethomsen.blogspot.com/2007/03/snowdrop-version-12.html
God påske

strikkeforsker said...

Min den første endte også på den alt for store side fordi jeg slog for mange masker op.

Elisabeth said...

det er heldigt, at den er så nem at strikke *grin* Jeg er gået ned på pind 4mm til glatstrikningen også, så håber jeg den ender i min størrelse i det stykke også! Ellers... må den finde et nyt hjem, og så strikke jeg den med noget andet en mohair (imponerende at man kan lide af fortrængning i så omfattende grad - jeg hader jo at strikke i mohair! ;))