Sunday, August 15, 2004

Vanter, tørklæde og kartet uld

Vanten blev færdig i går aftes! Lidt spidsere i toppen end den originale, men så kan mine fingre også være der - ikke planlagt, men meget passende afslutning :) Når det kun har taget to aftner at strikke den første, når jeg nok også den anden inden det bliver vinter?!

I finished the granny-mitten last night! It's a bit more pointy in the top than the original, but then there's room for my fingers ;) Not planned, but perfect. It only took me two nights to knit this one, so one should think, that I would have a whole pair when winter comes?!

Her til middag har jeg strikket på lidt mere udstyr til den lille bamse - et halstørklæde i dejlige efterårsfarver (nej, jeg længes slet ikke efteråret og lader det gå ud over min bamse!). Som min farmor selv sagde i dag, da jeg snakkede med hende i telefonen: "du kan jo ikke have sådan en nøgen bamse til at gå rundt!" ;)

Today I've been knitting this little scarf for my new little teddybear. I've used some nice warm colours, that remind me of the forest in the fall... (no, of course I'm not longing for fall, and letting my teddy suffer under it?!!). As my grandmother said when I talked to her today: "of course you can't have a naked teddy bear wandering around the house like that" ;)

Her er en hel IKEA-pose med kartet uld! Der er mere på vej, og mere i kælderen... Men nu er der i hvert fald til de første forsøg :) Det er meget nemmere at karte end jeg huskede? Det er jo bare dejligt :)

Wool for spinning - I still have to learn that, but I'm very excited about getting to try!

No comments: