Wednesday, November 24, 2004

Babysæt og sukkertrøjen


Et stk. færdigt babysæt :) Ved stadig ikke hvem jeg strikker til, og nej det er ikke en slet skjult hentydning til Anders ;)
Garnet er et nøgle Arwetta i en støvet blå farve (hvis ikke man kan se det på billedet - min blitz er lidt for kraftig efter min smag), og opskriften på huen har jeg fundet hos Filcolana og tørklædet er efter opskrift fra Pia H fra webstrikgruppen... jeg fik en hel bunke opskrifter, og tog den allernemmeste, hvor jeg bare skulle strikke ligeud... skulle jo lige se Venner, ikke? ;) Men jeg tror næsten jeg har garn til et tørklæde mere... sådan et nøgle rækker godt nok langt!!

Sukkertrøjen ligger lidt stille i øjeblikket, fordi opskriften er noget hø! som I (forhåbentlig) kan se på billedet har jeg lukket af til ærmegab på bagstykket og er kommet op i nærheden af skuldrene... men jeg har jo ingen idé om hvor store de ærmegab skal være når jeg har lavet den en str. mindre!? Så nu har jeg sat mig for at strikke et ærme færdigt før jeg går videre med bagstykket, så kan jeg måle hvor langt op jeg skal... havde såmænd også strikket 5 cm på ærmet, da det gik op for mig, at jeg ikke skal lavet det mindre i bredden, for så får jeg aldrig hånden igennem når først jeg syr den sammen! Hvad er det for en mærkelig størrelse den opskrift er skrevet til???
Men det sagde "rip it rip it" som den kære tudse, og nu får den lov at ligge på skammehylden til jeg er i humør til den igen.

3 comments:

Charlotte said...

Sikke et sødt babysæt :O) Og jeps, hjertemønster-tørklædet et fra Knitty's brystkræft nr.
Kh. Charlotte

Elisabeth said...

det tørklæde tror jeg står på min "to-do-liste" - er helt vild med de hjerter :) men *suk* hvor er der mage ting jeg gerne ville strikke, helst på én gang!

Charlotte said...

..har det på samme måde med at ville strikke en hel masse på én gang :O) Hvem, der havde blækspruttearme bare engang imellem :O)
Kh. Charlotte