Wednesday, November 17, 2004

Strik til forelæsninger

Sanne har lige spurgt om jeg har fået nogle reaktioner på at jeg strikker under nogle forelæsninger på uni, så det må jeg jo hellere svare på :)
Jeg strikker kun i de timer hvor vi sidder i et auditorium, og det er desværre kun 2 timer om ugen i det her semester. De andre timer sidder vi i et normalt klasselokale, og der er det lidt mere besværligt at komme til med pindene osv. I auditoriet kan jeg sidde tilbagelænet i sædet og strikke sådan halvt nede under bordet, så underviseren ikke bliver fornærmet over det... har ikke rigtig mod på at lange strikketøjet op i næsen på ham, selvom han er vældig flink, og virker som lidt af en feminist *G* Så jeg har endnu ikke fået reaktioner fra undervisere på strikningen... men fra andre studerende, som kan sidde og se på det, har jeg fået reaktioner... faktisk kun positive! Der er flere som synes det er lidt vildt at jeg både kan strikke, lytte efter og tage notater på én gang ;) Men helt klart positivt...
Nu jeg tænker over det, så strikker jeg i pausen på et andet hold - ½ times pause kan man jo ikke bare sådan bruge på ingenting?! Og der så underviseren at jeg sad med strikketøjet... og jeg strikkede mens vi så en film i samme time... han var også bare positiv over at det virker så godt (altså, at man ligesom får mere med af det der bliver sagt, hvis hænderne er beskæftiget med andet end papirskugler og blyanter).
Så du skal da bare kaste dig ud i det Sanne, evt. uden at læreren opdager det først :) Så "springer du ud" for de andre før det bliver for læreren *S* Men det kan helt klart anbefales at have et "tv-strikketøj" som ikke kræver for meget opmærksomhed! Men på den anden side strikkede jeg en del på Star Rib Mesh tørklædet da vi så film i mørke...

4 comments:

Anonymous said...

En kommentar fra forelæseren på gulvet... Jeg vil finde det lidt irriterende, på linje med snak, sms'en og spisning, og måske distraherende på de andre studerende iæsr i mindre hold. Måsker er jeg blot misundelig over, at kvantekemiforelæsning og strikketøj ikke kommutere (= dur sammen). OK dårlig fysikerjoke :-))

Ulla

Elisabeth said...

Der er nogle fag strik duer sammen med, og andre ville det gå helt galt med... hvis jeg var begyndt at strikke i vores græsk-timer... puha det tør jeg slet ikke tænke på *G* Men etik, hvor jeg strikker, er et forholdsvis stort hold, hvor ingen lægger mærke til det... og jeg lytter meget bedre med noget i hænderne, så jeg får meget bedre fat i hvad det hele handler om på den måde :)
...og så bruger jeg som regel plastic-pinde, så det ikke kan høres ;) og strikker ting jeg nærmest kan i blinde, så jeg ikke bare ser ud til at glo ned på mine fødder hele tiden...

Anonymous said...

hehe... og jeg er sikker på at dem der har bærbare computere med generer mere end jeg gør... hold fast hvor sådan nogle maskiner kan larme?!!
og klikkende kuglepenne... *gys* næh, så hellere et strikketøj ;)

Elisabeth said...

hovhov - hvorfor ændrede den til anonym??? nå, men det var bare mig der kvækkede