Monday, July 12, 2004

Hvad posten bragte

Da jeg stod i alt mit pakkerod, og forsøgte at tørre mit hår uden hårtørrer, ringede det pludselig på døren! *hop* i et par bukser og hen at åbne :) Der stod en flink postmand, som gav mig en spændende pakke... pakken var fra Marianne Fröding i Värmland* som er min hemmelige ven! Hun har sendt mig dette helt vidunderlige håndspundne mohairgarn som jeg skal strikke vanter af!
Marianne - TUSIND tak for den fine gave og det søde kort! :) Du må jo næsten være tankelæser? Jeg fryser meget nemt om mine fingre, og spekulerer for tiden på, om man måske godt kunne tillade sig at tage vanter på, selvom det er sommer, fordi det er så koldt om aftenen ;) Så jeg vil helt klart strikke et par lækre vanter inden alt for længe!

Og nu er der så ikke så lang tid til jeg smutter afsted på ferie - faktisk kun 5-10 minutter! Så pakken kom lige i rette tid... I må ha' det godt den næste uges tid og strikke pænt ;)

*Min mor er født og opvokset i Värmland (nærmere bestemt Charlottenberg), så det er da pudsigt, at det lige netop er Marianne fra Värmland der blev min første hemmelige ven :)

7 comments:

Froding said...

Hej!
Kul att du gillade garnet! Eftersom du inte gillade att sticka med flera trådar så kunde detta garn lösa ditt problem med flera färger!! Färgerna är om jag läst rätt, dina färger!! Jag ser framför mig ett par vantar med kragar i detta garn lite utstående och själva vanten enfärgad. Kanske en liten tuss mitt på med garnet eller tofsar i sidan! Själv väntar jag med spänning på mitt paket!!//Marianne
Det skulle även vara fint med en bård av detta garn i en schal...

Anonymous said...

Hej Smukke,
Lækker pakke...:-)

Øv altså - jeg nåede dig slet ikke inden du tog afsted igen! Håber du har en skønno ferie?!

Knus, Helle

Elisabeth said...

(skriver lige fra svigerfars computer ;))
jeps - dejlig ferie! har allerede taget et par kg på, svigermor får nemlig forkælet os en smule når vi kommer herop *G*

Marianne: det var lige præcis sådan jeg forestillede mig vanterne! Og hvis jeg så strikker et tørklæde med detaljer af garnet, så har jeg det lækreste sæt til efteråret! Glæder mig helt til det ;)

Anonymous said...

Jag har provat att göra vantar i mohairgarn och det blir inte riktigt bra, det blir lite glest mellan luddet så att det blåser för mycket igenom dem. De fungerar bara om man är i vindstilla klimat. Luddet blir inte så vackert när man använder dem heller så det är nästan synd att använda ett handspunnet vackert garn till vantar.
Det är nog smartare att använda till sjal

Barbro

Ulla said...

Hejsan Elisabeth

Kanske är det du som är min hemliga vän också.Beundrade ditt vackra garn från Marianne.Idag fick jag paket att min helmliga vän och det var ljuvliga garner till pulsvärmare och...ja än vet jag inte vad det mer det skall bli.Och pärlor....ljuvliga.Vilken underbar sommardag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ulla said...

Hejsan Elisabet

Det var en annan Elisabeth som var min vän.
Spännande att få se vad du gör av ditt fina garn.

Ulla F

Elisabeth said...

Hej :)

Jeg havde ikke tænkt mig at lave hele vanten i mohairgarnet - kun kanten ved håndleddet... selve vanten vil jeg strikke i alm uldgarn, tror det bliver sort... det ville være synd at bruge det til selve vanten :) Men jeg tror jeg vil strikke en hue, hvor jeg laver en kant af mohairgarnet, og måske også et halstørklæde, som bliver pyntet med det, så jeg får et helt sæt ;)

hilsen Elisabeth *som nu har taget et par kg på, for svigermor laver mere sows end jeg selv ;)*