Monday, February 25, 2008

Der "bages" videre + February Baby Sweater

Når nu lægen havde regnet 3 uger forkert på terminen, så får man en ekstra scanning, når man når til ca. 12 uger... vældig smart ;) Så vi fik lov at se Blop igen, og selvom det ser ganske fredeligt og afslappet ud på billedet her, så kan I tro der var gang i den lille! Enten er det en hyper gymnast, eller også vidste h*n at der blev taget billeder, og gjorde lige så store forsøg på at undgå "kameraet" som forældrene normalt gør *host*
Alt så godt ud - så nu er det "bare" at vente og sørge for at den lilles roomservice er god nok! Blop er 14 uger nu, så jeg håber at den smule kvalme jeg har haft er helt væk fremover *grin* Men måske man skulle finde vejledning til at sy en vente-nederdel eller to?

På pindene er en "February baby sweater" fra Knitter's Almanack af Elizabeth Zimmermann. Den bliver strikket i lyng-lilla kool aid farvet uldgarn (som jeg håber bliver lidt blødere efter en vask - ellers bliver det en fin lille jakke). Garnet har nu efter nogle år droppet den syntetiske saftevands-duft, men farven er stadig skøn! Jeg håber det holder... nogen der har erfaring med at farven falmer hurtigere end "normalt" farvet garn? Eller holder det ligesom alt andet? Det har vist både fået salt og eddike for at fixere...
Desværre ingen billeder - jeg er så dårlig til at tage "undervejs-billeder" og det ligner alligevel bare en stor klump lilla hubba bubba tyggegummi ;)

6 comments:

Julia Zahle said...

Sikke en fin lille baby du har der!!!

strikkeforsker said...

Fiiiiin baby :-)

Kool-Aid farve er mindre lys og vaskeægte en rigtige farver.

Anonymous said...

En sød lille minihamster.... fik I mon et gæt på kønnet? Eller skal man gætte ud fra farven på det flotte tæppe?
kh Linda

Elisabeth said...

strikkeforsker: jeg tænkte det nok :) men det er jo også ok... så må man bare passe lidt bedre på - og jeg tror den lilla er fin i "falmet" også.

linda: nej intet gæt på kønnet - og det kommer også først når vi møder ham/hende :) så der bliver strikket/hæklet/syet i både drenge, pige og unisex farver! er der nogen som ikke passer kan det jo gives når veninderne engang får små rollinger "i den rigtige farve" eller vente på at der måske kommer en mere, som bedre passer blåt/rødt ;)

Unknown said...

Såååå fin baby!!! For en glede å vente noe så flott!

Jeg er heller ikke noe flink til å vise mine WIP's. Det blir desto mer spennende når det kommer!

Fortsatt god weekend!
-Emily xx

Unknown said...

Må jeg føje dig til min blog, vil gerne føle lidt med på sidelinien ; )