Sunday, February 10, 2008

Endelig noget at vise frem ;)

Det føles ikke som om jeg får lavet så meget for tiden, men lidt bliver det da alligevel til - for pludselig var der flere færdige projekter!

Først et lille bomuldstæppe til engang i august når Blop skulle dukke op. Garnet er Lyric 100% bomuld + en rest turkis bomuld fra lageret. Jeg har ikke vejet det, men der er ikke brugt så voldsomt meget. Meningen var at hækle bølger, men trætheden slog til da jeg fandt garn og hæklenål, så det blev bare striber - så slap jeg også for at tælle og lave en masse fejl undervejs ;) Det har været et dejligt TV-projekt, og så hurtigt som det gik, er det måske ikke sidste gang jeg laver sådan et.

Dernæst en genganger! Snowdrop har været overalt i blog-land, og også her på siden en gang før.

Nu er den her igen, denne gang i forårsfarver - meget passende, og man kunne måske forledes til at tro, at det var solskinnet og fuglesangen der havde inspireret, men... den har ligget i strikkekurven siden i sommers, og blev hevet op, fordi det bare var retstrik på rundpind... *rødme* ja, det var det med overskud og koncentrationsevne ;)

Ligesom sidst strikkede jeg rib forneden (jeg bliver vist aldrig helt gode venner med mønsterdelen?! den er jo simpel, men kan slet ikke sidde fast i min teflon-hjerne!) , og så er den lavet mindre i omkredsen også. Måske jeg tog en mønsterrapport ud af bærestykket? Måske... Resultatet i i hvert fald, at den passer perfekt! Første udgave er stor omkring maven (hvilket bliver praktisk senere), den her sidder pænt til uden at være for stram. Garnet er det billige mohairgarn fra Netto, så den har ikke kostet mange kroner. 52 g gik der til.

Kom ikke og sig, at diverse strikkeblogs ikke er god reklame for de danske designere! Baby i Rib er endnu en kæmpe succes i blog-land, og efter at have set Blop på scanningen, kunne jeg ikke modstå fristelsen længere... den slags skal jo fejres, ikke sandt?! Så et lille kit med opskrift og chokoladebrunt Duo Merino blev indkøbt, og her er resultatet. Jeg har ikke fået vasket den endnu, så den ser en smule krøllet ud... det må I lige lukke øjnene for ;)
Jeg strikkede den i den mellemste størrelse og der gik 25 g garn til. Der er 22 g tilbage i nøglet, så jeg tror jeg forsøger mig med en i mindste størrelse - den kan jo altid få en stribe i en anden farve forneden. Har ikke nogen baby at putte i den endnu, men er sikker på at den bliver et hit til den tid!

3 comments:

Jane said...

Farven på snowdrop er vidunderlig smuk. Passer lige til en forårsdag.
Og ja designere får en masse gratis reklame rundt omkring på blogsene (hedder det sådan?) så vi burde egentlig ha´ rabat på garn;-)

strikkeforsker said...

Lækkert babytæppe og
Baby i Rib er som altid et hit :-)
Skal du strikke flere af den slags, så er Askeladens silke/merino nærmest identisk med duo og en hel del billigere.

Tora said...

Så fine ting du har laget! Og med de våryre bildene som er dukket opp på de danske blogger i det siste, kan det vel bli mulig å lufte Snowdrop'en ganske snart..

Hilsen Tora.