Sunday, October 03, 2004

Jeg har lært at hækle! I've learned to crochet!

Ja, det er ganske vist! Min dejlige mor, som kan alt (er jeg stadig ret overbevist om, i en alder af snart 24 år) har lært mig at hækle, efter at jeg var næsten helt sikker på, at det ville jeg aldrig få lært... flere mislykkede forsøg og en forvirring over kun en "pind" som oven i det hele også var bøjet... altså, det var jo noget mærkeligt noget! Syntes jeg havde svært ved at tælle maskerne, og hver gang jeg forsøgte at hækle en hat til TroldeSofie blev det bare til en sær lille dims.
Hvad gør man i en situation, hvor man er ved at indse, at man ikke kan alt? Ringer til moar! *G* Som siger "det lærer jeg dig på en aften!" Og det gjorde hun så :) Så nu har TroldeSofie et lille gammelrosa bomuldstørklæde/sjal som er min fine strikkeprøve... jeg kan både fast-, stang, dobbelt stang-, halve stang- og sjuskemasker nu :)
Min frygt er overvundet, jeg er ikke umulig alligevel ;)
Og hvad ser jeg så da jeg kommer hjem fra weekend, og lige skal se hvad der er sket i den opkoblede strikkeverden? Alisons blog! Hun er også sprunget på hæklenålen :)

I had begun to worry about my skills in any crafty direction... I did try to crochet, but everything went wrong, every time! What is a girl to do in such a situation? Call mommy, of course!! So I did. And she promised, that she would teach me to crochet - easy peasy! And so she did! So now my doll TroldeSofie has a nice scarf, crocheted by me, doing all kinds of things (I haven't gotten to the "crochet in English"part yet... hard enough in Danish) But what do I see when I return from a weekend at my parents? Alisons blog! She is crocheting too! Lovely :)

2 comments:

strikkeforsker said...

Ganske enig, der er intet som en håndarbejdskyndig mor...

Bettina said...

Tillykke, Elisabeth! :o) Som strikker er det ganske handy at kunne hækle, det er helt sikkert.
Hvis du skal have genopfrisket maskerne af og til, er der muligheden der jo på min hæklehjemmeside. :o)