Friday, October 15, 2004

Så fik jeg computeren igen!

Sjalet er færdigt, billedet er færdigt, sjalet dækker næsten hele vores seng på 140x200 (ok ikke helt, men med flæsen på, måtte jeg lægge det på den lange led for at det ikke faldt ud over siderne...) Jeg synes det er blevet rigtig flot, og selvom jeg i starten havde en "lille" mistro til flæsen, så synes jeg den er rigtig flot! Den passer godt til sjalet... Så nu behøver Sophies mor ikke fryse *G*

The shawl my friend's mother asked me to knit for her is done... it is huge, red as strawberries, makes me sneeze... but I think it is SO gorgeous! :) If it wasn't for the sneezing, I might knit one for myself... The picture is taken on my 140x200cm bed, that might give you an idea about how big it is... I can't hold it stretched out with my arms!

Er der nogen der kan gætte hvad det her er strikkeprøven til? (åh ja - tænk, jeg har lavet en strikkeprøve!) Jeg ved godt at det kan være ret svært at se hvad det egentlig er... det er ikke så nemt at fotografere et lillebitte snoningsmønster med blitz *G* Det er selvfølgelig strikkeprøven til Marianne Isagers "Sukkertrøjen"! Jeg faldt for den første gang jeg kiggede i Strik a la carte, det var faktisk den eneste jeg brød mig om. Så har jeg lusket omkring den og overvejet frem og tilbage... og nu jeg fik penge til min fødselsdag, skulle det være... det blev noget billigere end forventet, 180,- for garnet, da jeg bruger Gotlandsk pelsuld fra Garnlageret! Dejligt :) Det har den smukkeste grønne farve, er lidt groft, men jeg håber det bliver lidt blødere når det bliver vasket... Jeg strikker på pind 2½ for at få den ned i en mindre størrelse... hvorfor i alverden kun lave opskriften i "mellem" og "stor"??? Det bliver i hvert fald et interessant projekt, for nu har jeg lige hørt at der er en del fejl i opskriften og at skuldrene skulle være meget brede... er der andre der også har oplevet det? Skal jeg være forberedt på at skulle ændre en del på det, da jeg ikke har så brede skuldre (en normal str 34 skulder vil jeg tro)?

This is the swatch for my next big project: "Sukkertrøjen" (the sugercardigan) by Marianne Isager! I think it is the first time I've swatched for real, and now I'm knitting on 2,5mm needles to make it smaller, since the pattern's only for "medium" and "large"... and I'm xs! So this is really interesting, will it work?? I've also heard from others who have knit it, that there are quite som mistakes in the pattern, and that the shoulders are way to wide! I think I'll learn a lot from knitting this one!

5 comments:

Anonymous said...

Hej Elisabeth,

Hvor er det bare superflot !!!
Må man tigge en opskrift?...og hvor meget garn har du brugt?

kh
Sanne B.
sannebjerregaard@yahoo.dk
kastrupvej185@mail.dk

Bettina said...

Hej Elisabeth,

Det er også første gang jeg seriøst har gjort noget ud af en strikkeprøve, det er til modeller fra den bog! "Munken" er så smart indrettet, at strikkeprøven er starten på trøjen! Og strikkeprøverne er egentlig gode fordi man lærer mønsteret inden man går rigtigt i gang. Lækker grøn farve - men nu ER jeg også vild med grøn. :o)
Sjalet er også skønt - hvor var det nu, det var fra?

Elisabeth said...

Sjalet er fra HP Garn og der er brugt 3 nøgler Fonty Ombelle... meget præcist endda - der var en lillebitte rest tilbage, som præcis rakte til et lille retstrikket sjal til TroldeSofie!
Der kommer en mail om lidt ;)

Elisabeth said...

Hej Mette
Jeg var også ved at bakke ud da jeg hørte om alle problemerne, men har fået at vide, at jeg bare skal gå i gang med den alligevel, så det vil jeg forsøge :)
Jeg har længe tænkt "grøn sukkertrøje" hver gang jeg tænkte på at strikke en trøje til mig selv... jeg ved ikke hvordan jeg kom på farven grøn, jeg går normalt mest i blåt/sort/hvidt men jeg er sikker på at det er den helt rigtige farve! Og den her lyser simpelthen, det er ikke bare pga. blitzen, garnet stråler virkelig :)
Jeg skal nok komme med jævnlige updates, og sige til hvis der er problemer med den (og i så tilfælde kan du få en rapport, så du ikke behøver bøvle med det ;))

Anonymous said...

Jeg ville også blive glad, hvis du kunne skrive noget om Sukkertrøjen undervejs, jeg har også lige lavet strikkeprøven og har tænkt mig at kaste mig ud i at strikke den på trods af de fejl, der måske-måske ikke er der, men det ville være rart, hvis man kunne spare sig for at trævle op et par gange :)

Nina,
ficZh@hotmail.com