Tuesday, February 13, 2007

Swallowtail Shawl #2

I forgot my camera this weekend, so you will have to use your imagination for a bit ;)
I've knitted a Swallowtail Shawl for my sister in law, for her birthday. It's like the red one I made for myself for Christmas, just white and bigger (this time around I could count, which made me knit 3 more repeats of the inner pattern *whoops* and I used bigger needles to make it more than just a tiny scarf for her). I still love the pattern, it is so beautiful and still easy to learn without having to check the pattern every 4 stitches! A huge plus for a pattern with that many stitches on the later rows ;)


Pattern: Swallowtail Shawl, Interweave Knits by Evelyn A. Clark -
Interweave Knits fall 2006
Yarn: Kidmohair, white.
Needles: 4,5mm metal circulars
Changes (since last time): now knitting all repeats *cough*

Kameraet lå nok så pænt herhjemme, da jeg var taget afsted på weekend, så I må bruge fantasien et øjeblik ;) Jeg har strikket et Swallowtail Shawl til min svigerinde til hendes fødselsdag... det samme som det røde jeg strikkede til jul. Nu er det i hvidt, med det korrekte antal mønsterrapporter (jeg glemte 3 gentagelser af det inderste mønster på det røde sjal *ups*) og på tykkere pinde. Mønsteret er stadig lige skønt - super nemt at lære udenad og utroligt smukt (synes jeg i hvert fald ;)).

No comments: