Wednesday, July 07, 2004

småtterier

er hvad der sidder på pindene i mine hænder i dag. Jeg strikker nogle pinde hist og pist på nakken af Flourish, men hvor går det langsomt! Har ligesom mistet gejsten for den i øjeblikket... måske også fordi jeg er så træt for tiden?
Nå, men jeg købte en pose "godt & blandet" garn i genbrugsen i dag til 16,- der er en masse små garnnøgler i alle farver fra hotpink over hvid til noget lækkert garn der ser lidt hjemmespundet ud... og så er der er lille nøgle lysende kobberfarvet, og et lille nøgle som har en dyb guld-brun farve...
jeg sad og kiggede det igennem, og kom til at tænke på "vores" små niecer der fik en æskefuld hjemmestrikkede fingerdukker til jul... hvilket har været en kæmpe succes, de er stadig i brug! og samtidig dukkede beskrivelsen op på hvordan man strikker en hestetømme (hvilket jeg aldrig har prøvet)... så nu har jeg strikket benene og det meste af maven til en lille fingerdukke-mand på strømpepind 2½ i noget farvestrålende garn... og så får han en hvid bluse :) Det hotpinke bliver nok til en lækker lille sild i kjole... der skulle vist være nok :) Så skal jeg bare lige finde det garn jeg bruger til ansigterne... de skal jo ikke ligne spøgelser, vel?

en lap mere til tæppet er det også blevet til - en med en fisk!

No comments: