Tuesday, September 07, 2004

Hvad sidder på pindene?

Lige for tiden har jeg flere projekter som der bliver skiftet flittigt imellem :)
Jeg strikker et Star rib mesh scarf til mig selv - hvidt meget tyndt mohairgarn på pind 4... det ligner ikke helt præcist det på billedet, men til gengæld kan det godt ligne blomster hist og pist, hvilket jeg er ret vild med ;) Det er mit første rigtige lace-mønster, så det er også meget en test for at lære at holde styr på sådan noget... men det bliver vist ikke det sidste jeg strikker af den slags, for det bliver rigtig lækkert og blødt! Et dejligt feminint efterårstørklæde, som vil egne sig perfekt til min cowboyjakke og cykelturene til teologi *G*

Så strikker jeg på Pumpkin fra Rowan (det næstsidste billede på siden). Jeg har strikket den før, i gråt uldgarn i str 6-12 mdr, så nu bliver det den mindste størrelse, 0-6 mdr i rødlilla (lidt rødt lyngfarvet egentlig) uld/courtelle. Bagstykket og det meste af forstykket er klar, og jeg nyder lige så meget at strikke den denne gang som sidste gang!

Første Lovikkavante er færdig, nu skal jeg bare tage mig sammen til at strikke den næste! Jeg strikker dem i naturgarn fra Hjertegarn på strømpepinde nr. 5.

Planlagte strikkerier: mere tøj til den lille adopterede bamse (et hit når niecerne kommer!) og så denne lækre lace top fra Vintage Knits! Jeg skal have lavet en strikkeprøve af det røde garn jeg fik fra svigerbedste, jeg har en fornemmelse af, at det kunne bruges til den... det håber jeg i hvert fald!

2 comments:

Bettina said...

Hejsa,

Jeg er SÅ spændt på at se dit tørklæde, for jeg er stadig meget vild med mønsteret og er osse NØDT til at strikke det i noget mohair eller angora en dag...så billeder, tak! :o)
Skal du snart ha' købt et puslebord til opbevaring af alt babytøjet? ;o)

Anonymous said...

Har lige fået Vintage Knits hjem fra biblioteket - kan godt forstå, du faldt for den søde top :-)
http://hvad-har-hun-nu-gang-i.blogspot.com/