Wednesday, September 01, 2004

Olympic knitting

Her er så det jeg har fået strikket under OL - ikke fordi jeg er vild med at sidde og se sport og strikke, men fordi der ikke har været så meget andet at gøre, end at sidde ved siden af Anders og strikke mens han har set sport *S*

Here's my Olympic knitting - not that I love to watch sports, but what else could I do in a little flat like ours, with the TV on all day, and nothing else to do than sitting besides my boyfriend, knitting? ;)

Første billede er de færdige mormorvanter. En tro kopi af de vanter min mormor strikkede massevis af til mig da jeg var lille, bare større, så de passer til mine hænder nu :) Hun kunne ikke helt huske hvordan hun strikkede dem, så jeg har selv kopieret dem, og fået godkendelse af hende ;) Hun kunne rigtig godt li' dem!

First picture: my granny-mittens! My grandmother used to knit these for me when I was a child, but she couldn't remember the pattern, so I have copied it myself. Luckily she has approved them *S* Actually she really liked them :)

Her er det så, at man ikke skal overtolke titlen på bogen jeg har strikket fra ("Strik til ønskebørn") og tro at der er småfolk i farvandet... det skulle gerne vente et par år endnu :) Men derfor kan man jo godt strikke babytøj alligevel? Så det gør jeg - det er nemt og hurtigt... og så bliver det bare så kært *G* Øverste bluse er "babys varme trøje" strikket i uld/alpaca, og den nederste er den "klassiske langærmede bluse" strikket i bomuldsmix... den er jeg helt vild med! Blev forresten færdig med den under afslutningsshowet fra Athen!

Don't think that there are babies coming to our flat - they shouldn't come yet! But besides that, sure I can knit for them anyway? Especially when the clothes get as cute as they do ;) Both these are from "Simple Knits for Cherished Babies", the first knitted in wool/alpaca and the second in a cottonmix, which I really like - so soft and babyish :) The last one I finished during the finishing show from Athens! (just in time!)

3 comments:

Birthe P said...

Hej Elisabeth!
Sikke fine mormor-vanter, tillykke med dem - kommer der monstro en opskrift??
Babybluserne er bare sååå søde.. :-)

Elisabeth said...

Tak :) Opskriften skal jeg nok få skrevet ned inden så længe! Og lægge den her i bloggen også ;)

alison said...

Great olympic knitting! I love those baby sweaters, especially the pink one. I may have to get that book someday. And how wonderful that you've reinvented your grandmother's mittens. They look warm and toasty!