Sunday, April 18, 2004

Færdig!

Med spring fling toppen :) Jeg blev færdig i går aftes da vi så James Bond, og jeg har ændret lidt hist og pist i opskriften, så den blev som følger:

Min version af spring fling
pinde: pind 6 + rundpind 6
garn: knap 2 nøgler Hjertegarn Microprint
Slå 72m op på rundpind og strik 30-35 cm. Strik 34m og luk 9m af til ærmehul, strik 27m og luk 9m af. Strik videre på forstykket med alm strikkepinde (glatstrik), 6 pinde. Strik 3m i starten af næste pind, luk masker af, så du strikker de sidste 3 m på pinden. Disse 3 m i hver ende bruges til stropperne, som strikkes i glatstrik ca 18 - 20 cm. På bagstykket strikkes 6 pinde glatstrik ligesom på forstykket, og på den 7. pind strikkes de 3 første m, der lukkes af, og de sidste 3 m strikkes. Sy stropperne fast i maskerne på bagstykket med kitchener stitch (jeg er stadig ikke helt sikker på hvad det hedder på dansk - da jeg spurgte i gavstrikgruppen efter hvad "maskesting" var fik jeg flere forskellige svar... men det kan godt være at det hedder det :) det ligner i hvert fald masker).
Jeg vil skyde på, at størrelsen i den her version er omtrent small... den er lidt stor til mig (men jeg har en fornemmelse af, at det er fordi min rundpind var lidt for lang til maskeantallet, og har strukket toppen en del under strikning... men det var der jo ikke så meget at gøre ved, en lørdag aften ;)). Hvis man strikker 30 cm i længden bliver den en smule "stumpet" men dækker stadig maven.
Hvis jeg strikker den igen vil jeg nok sætte nogle flere masker ind mellem stropperne, så de kommer til at sidde lidt længere ude i siden på mig - lige nu sidder de lidt for tæt på halsen efter min smag... men jeg har så smalle skuldre, at alt hvad der kommer lidt ud "til kanten", og får mig til at se lidt mere bredskuldret ud er herligt ;)
Billede af toppen kommer når kameraet kommer tilbage - forhåbentlig indenfor de nærmeste dage :)

No comments: