Monday, April 12, 2004

Spring fling top

Ok... jeg er ikke god til at skrive i opskrift-sprog, og jeg har stadig ikke oversat det med backwards loop... men her kommer det jeg har indtil videre :)

Spring fling top
Materialer:
3 nøgler GGH Esprit
en 60-80cm rundpind 6,5mm (eller så strikkefastheden passer)
stoppenål

strikkefasthed: 10m = 10cm

Færdig størrelse: 86cm rundt, 40cm høj (50cm med stropper)

Fremgangsmåde:
Slå 86 m op, og føj sammen for at strikke rundt. Placér en maskemarkør hvor pinden/omgangen begynder.
Strik ret 35,5 cm.
Begynd ved pinden/omgangens begyndelse, og luk af til armhul:
strik 34 m luk de næste 16 m af til det første armhul, strik 27 m, luk 16 m af til det andet armhul. Du skulle nu have 27 m på hver side af armhullerne.
Slå op til stropper: strik de næste 26 m og slå 22 m op over det aflukkede armhul
[her kommer så det jeg ikke kan oversætte] (using backward loop method or turn work in order to use knit-on cast on then turn back to RS)
Forbind med/på den anden side, strik 27 m, slå 22 m op over det andet armhul på samme måde som før.
Du skulle nu have 98 m og kan samle/forbinde og strikke rundt igen.
Næste omgang: strik 26 m, strik 2 sammen, strik 20 m, strik 2 sammen, strik 25 m, strik 2 sammen, strik 20 m, strik 2 sammen.
Strik 6 omgange og luk løst af. Fæstn alle løse ender og du er færdig :)

Så håber jeg bare, at der er nogen der kan oversætte det i parantesen på en eller anden fornuftig måde *G* Jeg har ikke den store øvelse udi engelske opskrifter, så jeg må desværre melde pas ;) Glæder mig til at komme igang med den, for nu har jeg både garn og strikkepind!

Jeg har taget billeder af tæppet, men midt i det hele løb kameraet tør for strøm igen.... i nat har jeg så opladet nogle genopladelige batterier jeg har fået af far... de virker desværre ikke i mit kamera??!! De virker heller ikke i hans, men fint nok i min søsters... meget mystisk... Men de små batterier til den trådløse mus virker fint nok - det er åbenbart bare i kameraerne de laver bøvl?
Nå, men nu sidder de andre batterier i laderen, så jeg skal nok lægge billederne ud på et tidspunk :)

No comments: