Friday, April 23, 2004

I går aftes

fandt jeg garnresterne fra jeg strikkede min lamahue (min absolutte favorit-hue, i naturfarvet natur-uld med mørkebrune lamaer og 2 fletninger i toppen... rigtig meget hippie *G* jeg skal huske at lægge et billede af den under færdige strikkerier engang... når, men jeg fandt garnresterne, og syntes at der måske var nok til et par pulsvarmere... meget smart med matchende tilbehør ;) Så jeg fandt Sys Fredens "Strikkeskole" frem, og strikkede mig et par lækre pulsvarmere efter hendes opskrift (bortset fra at jeg droppede hæklingen)... jeg lavede dem et par masker mindre i bredden fordi jeg har så små hænder, og så er de vist heller ikke helt så lange som hun skriver... men der var ikke mere garn, og de passer fint til at lukke for blæsten, uden at man får store buler under jakken pga sammenstød mellem trøje og pulsvarmere ;) Sophie og jeg blev enige om at det nok var et par Kinder-æg de lignede... for det ligner umiskendeligt mørk og hvid chokolade! Det har jeg ikke tænkt over med huen, for der er den lyse den dominerende farve... nu kan jeg ikke have dem på uden at blive lækkersulten (oh, at være en evigt lækkersulten hamster... hvilken pine!).

I morgen til strikkecaféen må jeg vist både tage opskrift og strikkepinde med til Helles spring fling top og til mine knæstrømper... for i Garnlageret har de tilbud på noget nydeligt båndgarn, som jeg godt kunne finde på at strikke en top af... og i min kurv ligger der en masse strømpegarn, som længes efter at blive til et par smarte knæstrømper nu til foråret og mine lækre nye sko :) Man må jo være dækket ind, så man ikke kommer til at sidde uden strikketøj!

HOV! jeg var helt ved at glemme at svare på Lises spørgsmål! Jeg har strikket toppen i Hjertegarn microprint... det er vist polyester, og går på pind 5-6. Jeg fandt det i Garnlageret tidligere til 10,- pr nøgle, og har set det i Grenaa til 30,- pr nøgle... det bliver MEGET plys-agtigt ::griner:: jeg er nu officielt en lille army-plysbjørn!

I've thought about blogging both in Danish and English, and... now I'll give it a try! I won't translate it all, but post what might have any interest to other bloggers than the Danish ones... my English is a bit rusty, since I don't really use it that much, but I hope you will understand it anyway :)

Summary of this post: Last night I knit a couple of wrist-warmers, from Sys Fredens book "Strikkeskole" (Knitting School). They are made from the last of the yarn I used for a hat with lamas on... I haven't got a picture of it here, but I'll post one when I remember :) The colours remind me of "Kinder eggs" because of the dark and white chocolate *lol* so now I'll be longing for chocolate everytime I wear them - it's so hard to be a hamster with a sweet tooth! (the name of my blog, by the way, is "Confessions of a hamster")

No comments: