Tuesday, March 16, 2004

I går aftes skete noget fantastisk...

jeg blev færdig med Harald-vanterne!! Lige nu ligger de og tørrer efter at være blevet vaskede, og de er bare SÅ fine *G* Jeg tog mig også sammen og pillede tommeltotten op på den første vante og lavede den et par masker smallere... de er begge to nogle masker bredere end opskriften, for ellers ville jeg ikke kunne have min tommeltot i dem :)
Hvor er det fedt at være færdig med det projekt!! Og jeg tror der er garn nok til et pandebånd med en snoning hele vejen rundt (jeg har en plan om at bruge kanten fra Coronet - den strikker man nemlig som et pandebånd, og tager så masker ud til at strikke toppen af huen) Men nu får vi se hvad det bliver til.

Hvad har jeg lært af at strikke Harald-vanterne?
  • at strikke snoninger/fletmønster
  • at man skal holde tungen lige i munden, og ikke tænke på aftensmad mens man strikker det
  • at trevle op
  • at når man strikker sådan noget, kan man vist lige så godt trevle det hele op i stedet for kun halvdelen... man kommer alligevel til at trevle det op liiiige om lidt når man opdager at man har glemt en omgang i mønsteret ;)
  • at mine foretrukne strikkepinde er mine strømpepinde!
  • No comments: