Wednesday, March 24, 2004

Uhhh hvor jeg strikker! + projekt: farmortæppe!

jeg er nemlig begyndt på det der vel må være min "spring fling" *G* jeg byttede et par garnnøgler som jeg ikke lige kunne bruge til et bundt lækkert blåt garn... 52% silke og 48% lammeuld fra Skotland! Farven er nærmest lysende blå (2 blå farver sat sammen der simpelthen får det til at stråle!!) og da der kun var 30g kunne jeg kun komme på en ting jeg ville bruge det til: et laaaaaaaaaaangt tyndt luftigt forårstørklæde! garnet er til pind 2½-3 og jeg strikker på pind 6, så det bliver rigtig fint og luftigt... et rigtigt fe-tørklæde :) jeg skal nok lægge et billede op lidt senere... kan bare ikke overskue at gå ned og hente strikketøjet i kælderen og tage billede af det *G*
Farmortæppet Som I nok har set, strikker jeg mormortøfler. De hedder sådan, fordi det altid har været min mormor der strikkede dem :) Nu er jeg så gået i gang med at få ryddet ud i alle de sære garnrester jeg har liggende. Jeg må nemlig ikke have mere garn end der er plads til i kurvekufferten fra Sophie og Christina! og da den er fuld nu med en masse garn jeg ikke kunne finde projekter til, er jeg gået i gang med lidt af et projekt: farmortæppet! Da jeg var lille, strikkede farmor altid lapper. Det var til noget nødhjælpsarbejde, hvor de så sendte lapperne ind, og der var nogle damer, som syede dem sammen til tæpper. Bare på Djursland blev der vist strikket flere tusinde tæpper (må nok hellere tjekke den oplysning, men det var i hvert fald vildt mange). Så lappetæpper er for mig farmortæpper. Nu strikker jeg så selv lapper, i størrelsen 16x16 cm (jeg prøvede at ramme 15 cm med den første lap, men det gik ikke, og de andre fulgte efter på samme måde...) og på et tidspunkt skal jeg lege puslespil og sy dem sammen til et stort kitschet kludetæppe (og jeg glæder mig!) jeg er nu på lap 4, og har strikket 2 blå lapper og et dansk flag... det hvide kors er strikket af boa garn, så det er blødt og lækkert *G*

Hvis du vil hjælpe mig med at få strikket mit garn til tæppet må du MEGET gerne hjælpe til (I kender vist min tålmodighed... eller mangel på samme...) *G* jeg har nemlig en stor pose jeg skal have strikket :) Sophie.... et ufarligt strikkeprojekt? det gør jo ikke noget at du kyler det gennem rummet et par gange *G* (bare du ikke rammer nogen...) Håber hyldebærsaften virker! Jeg skal op og købe citroner nu, så jeg kan få mig et stort krus... måske jeg så kan overbevise mig selv om at jeg har lov til at være syg og ligge i sengen? ;)

No comments: